Obrady General Assembly czyli Rektorów wszystkich uczelni tworzących Uniwersytet Europejski EUNICE (European University for Customised Education) oraz warsztaty projektowe zespołów pracujących nad projektem we wszystkich uczelniach Konsorcjum było okazją do pierwszego spotkania po pandemii.
Ponad 70 osób, w tym Rektorów i pracowników naukowych uczelni członkowskich spotkało się w dniach od 30 maja do 1 czerwca w jednej z uczelni partnerskich - Université Polytechnique Hauts-de-France w Valenciennes we Francji. Spotkania obejmowały równoległe warsztaty mające na celu utworzenie wspólnych programów studiów w ramach projektu Eunice.
Uroczystość z udziałem przedstawicieli władz regionu oraz reprezentantów lokalnego sektora przemysłowego uświetniła otwarcie General Assemlby Uniwersytetu Europejskiego EUNICE, któremu przewodniczył prezydent uczelni goszczącej, Abdelhakim Artiba oraz rektorzy uczelni członkowskich sojuszu: prof. Teofil Jesionowski, z Politechniki Poznańskiej, Ángel Pazos z University of Cantabria, Philippe Dubois z University of Mons, Francesco Priolo z University of Catania oraz Jari Kuusisto z University of Vaasa. Rektorzy wraz z koordynatorami projektu uczelni zrzeszonych w EUNICE (EUNICE Steering Committee) dokonali analizy osiągnięć projektu po 18 miesiącach dotychczasowej współpracy. Debata objęła również tematykę związaną z osobowością prawną Konsorcjum, a także kandydatur nowych uczelni mających dołączyć do Eunice. Ze strony Politechniki Poznańskiej EUNICE Steering Committee jest reprezentowany przez lidera projektu dr. hab. inż. Pawła Śniatałę, prof. PP - prorektora ds. współpracy międzynarodowej.
Spotkanie projektowe objęło równoległe warsztaty skupione na utworzeniu wspólnych multidyscyplinarnych programów studiów, które pozwolą uniwersytetom Konsorcjum Eunice na poszerzenie swojej oferty kształcenia w języku angielskim. Politechnika Poznańska koordynuje utworzenie studiów z zakresu „Cyberbezpieczeństwa” (studia II stopnia) oraz „Budownictwa Zrównoważonego” (studia I stopnia) oraz z Nanotechnologii na poziomie studiów doktoranckich. Docelowo planowane jest utworzenie 21 wspólnych programów studiów współtworzonych przez wszystkie uczelnie Konsorcjum. Zorganizowano także dodatkowe dwa warsztaty pedagogiczne dotyczące wirtualnej rzeczywistości aby promować wykorzystanie tych technologii w tworzeniu kolejnych programów studiów. Ze względu na kompleksową tematykę i chęć podzielenia się doświadczeniami wśród wielu pracowników naukowych uczelni Konsorcjum, warsztaty były prowadzone w formie hybrydowej i były licznie reprezentowane online przez pracowników Politechniki Poznańskiej.
Europejski Uniwersytet EUNICE tworzą:
- Politechnika Poznańska - lider projektu
- Brandenburg University of Technology (BTU) – Niemcy
- University of Cantabria (UC) – Hiszpania
- University of Catania (UNICT) – Włochy
- University of Mons (UMONS) – Belgia
- Université Polytechnique Hauts-de-France (UPHF) – Francja
- University of Vaasa (UVA) – Finlandia