Szczegółowe wymagania (II st.)

SZCZEGÓŁOWE WYMAGANIA WOBEC KANDYDATA NA STUDIA DRUGIEGO STOPNIA DOTYCZĄCE UZYSKANYCH EFEKTÓW UCZENIA SIĘ PO PIERWSZYM STOPNIU STUDIÓW ORAZ TYTUŁU ZAWODOWEGO.

Zgodnie z § 4 ust. 1-2 Uchwały Nr 185/2020-2024 Senatu Akademickiego Politechniki Poznańskiej z dnia 24 kwietnia 2024 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania na studia w roku akademickim 2025/2026

1. Na studia drugiego stopnia może być przyjęta osoba, która posiada dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich.
2. Podstawą przyjęcia na studia drugiego stopnia jest:

  • pozytywny wynik egzaminu wstępnego

  • dla kierunków architektura i architektura wnętrz dodatkowo pozytywny wynik sprawdzenia uzdolnień artystycznych

  • oraz średnia ocen z całego przebiegu studiów pierwszego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich.

SZCZEGÓŁOWE WYMAGANIA WOBEC KANDYDATA NA STUDIA DRUGIEGO STOPNIA
KIERUNEK*LIMIT STUDIA STACJONARNE [SEM. ZIMOWY]LIMIT STUDIA STACJONARNE [SEM. LETNI]LIMIT STUDIA NIESTACJONARNE [SEM. ZIMOWY]WYMAGANY TYTUŁ ZAW. KANDYDATAOPIS KOMPETENCJI OCZEKIWANYCH OD KANDYDATA UBIEGAJĄCEGO SIĘ O PRZYJĘCIE NA STUDIAEGZ. WSTĘPNY [STUDIA STACJONARNE]EGZ. WSTĘPNY [STUDIA NIESTACJONARNE]
ARCHITEKTURA135  inżynier architekt
  • dyplom ukończenia I stopnia na kierunku Architektura (brak kierunków pokrewnych),
  • wiedza z zakresu: projektowanie architektoniczne, projektowanie urbanistyczne, projektowanie krajobrazu i zieleni, ochrona dziedzictwa, historia architektury, budownictwo, konstrukcje budowlane, techniki graficzne i wizualne, techniki komputerowe, ergonomia, obowiązujące przepisy prawa,
  • umiejętność świadomego i odpowiedzialnego kształtowania najbliższego otoczenia człowieka,
  • umiejętność podejmowania zadań projektowych łączących wartości formalne, użytkowe i konstrukcyjne, a także uwzględniające kontekst,
  • przygotowanie do zespołowej i indywidualnej pracy projektowej w zakresie architektury i urbanistyki oraz do organizowania działalności projektowej,
  • umiejętność komunikacji i aktywnego uczestnictwa w pracy zespołowej,
  • znajomość języka obcego na poziomie B2.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna,
portfolio (szczegółowe wymagania na stronie)
 
ARCHITEKTURA/ARCHITECTURE15  inżynier architekt
  • dyplom ukończenia I stopnia na kierunku Architektura (brak kierunków pokrewnych),
  • wiedza z zakresu: projektowanie architektoniczne, projektowanie urbanistyczne, projektowanie krajobrazu i zieleni, ochrona dziedzictwa, historia architektury, budownictwo, konstrukcje budowlane, techniki graficzne i wizualne, techniki komputerowe, ergonomia, obowiązujące przepisy prawa,
  • umiejętność świadomego i odpowiedzialnego kształtowania najbliższego otoczenia człowieka,
  • umiejętność podejmowania zadań projektowych łączących wartości formalne, użytkowe i konstrukcyjne, a także uwzględniające kontekst,
  • przygotowanie do zespołowej i indywidualnej pracy projektowej w zakresie architektury i urbanistyki oraz do organizowania działalności projektowej,
  • umiejętność komunikacji i aktywnego uczestnictwa w pracy zespołowej,
  • znajomość języka obcego na poziomie B2.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna w j. ang.,
portfolio (szczegółowe wymagania na stronie)
 
ARCHITEKTURA WNĘTRZ30  licencjat, inżynier (na kierunkach architektura wnętrz, wzornictwo, architektura, w wyjątkowych przypadkach również inne kierunki pokrewne, zawierające kształcenie projektowe i plastyczne), inżynier architekt
  • wiedza z zakresu: projektowanie wnętrz, historia architektury wnętrz, historia sztuki, podstawy budownictwa z materiałoznawstwem, techniki graficzne i wizualne, techniki komputerowe, ergonomia, obowiązujące przepisy prawa,
  • umiejętność świadomego i odpowiedzialnego kształtowania najbliższego otoczenia człowieka,
  • umiejętność podejmowania zadań projektowych we wnętrzach, łączących wartości formalne, użytkowe i konstrukcyjne, a także uwzględniające kontekst,
  • przygotowanie do zespołowej i indywidualnej pracy projektowej w zakresie architektury wnętrz oraz do organizowania działalności projektowej,
  • umiejętność komunikacji i aktywnego uczestnictwa w pracy zespołowej,
  • znajomość języka obcego na poziomie B2.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna,
portfolio (szczegółowe wymagania na stronie)
 
AUTOMATYKA I ROBOTYKA 12060inżynier

W szczególności kandydat powinien posiadać następującą wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne określone efektami uczenia się na poziomie I stopnia studiów:

  • wiedzę z zakresu mechaniki i dynamiki, logiki, informatyki, przetwarzania sygnałów, metrologii, elektroniki, elektrotechniki, napędów elektrycznych, która stanowić będzie podstawę do rozwoju kompetencji w tych dziedzinach na drugim stopniu studiów,
  • wiedzę z zakresu matematyki i fizyki oraz podstawową wiedzę teoretyczną z zakresu automatyki i robotyki umożliwiającą zrozumienie teorii zaawansowanych systemów automatyki i robotyki oraz zasad ich funkcjonowania,
  • wiedzę o systemach automatycznej regulacji i zrobotyzowanych oraz umiejętność formułowania problemów i rozwiązywania prostych zadań związanych z projektowaniem i budową takich systemów,
  • przygotowanie do współpracy ze specjalistami z zakresu projektowania systemów automatyki, konstruktorami i użytkownikami takich systemów,
  • umiejętności obejmujące dokumentację, interpretację i prezentację wyników eksperymentu oraz zadań o charakterze projektowym.

Pokaż

test kwalifikacyjnyrozmowa kwalifikacyjna
AUTOMATYKA I ROBOTYKA/AUTOMATIC CONTROL AND ROBOTICS 15 inżynier

W szczególności kandydat powinien posiadać następującą wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne określone efektami uczenia się na poziomie I stopnia studiów:

  • wiedzę z zakresu matematyki oraz fizyki umożliwiającą zrozumienie podstaw teoretycznych systemów automatyki i robotyki,
  • wiedzę o systemach automatyki i robotyki umożliwiającą zrozumienie zasad ich funkcjonowania,
  • wiedzę o systemach automatycznej regulacji i zrobotyzowanych oraz o technologiach projektowania i ich budowy
  • umiejętność formułowania i rozwiązywania prostych zadań związanych z projektowaniem i budową systemów sterowania i robotyki,
  • przygotowanie do udziału w projektowaniu oraz do współpracy z użytkownikami systemów automatyki, konstruktorami i specjalistami z zakresu projektowania, budowy tych systemów,
  • umiejętności z zakresu interpretacji, prezentacji i dokumentacji wyników eksperymentu oraz prezentacji i dokumentacji wyników zadań o charakterze projektowym.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna w j. angielskim 
BIOINFORMATYKA 30 inżynier

Kandydat zna i rozumie:

  • podstawowe zjawiska i procesy biologiczne, a ich interpretację opiera na podstawach empirycznych, wykorzystując metody matematyczne, w tym statystyczne oraz uczenia maszynowego
  • zagadnienia z zakresu matematyki przydatne do formułowania i rozwiązywania prostych zadań bioinformatycznych, obejmujące
  • matematykę dyskretną, algebrę, analizę matematyczną, rachunek prawdopodobieństwa i statystykę
  • zagadnienia z zakresu fizyki przydatne do formułowania i rozwiązywania prostych zadań bioinformatycznych, obejmujące wybrane zagadnienia termodynamiki i fizyczne podstawy procesów biologicznych
  • zagadnienia z zakresu chemii przydatne do formułowania i rozwiązywania prostych zadań bioinformatycznych, obejmujące podstawowe pojęcia i prawa chemii, chemię organiczną i biochemię
  • reguły dziedziczenia, molekularne mechanizmy powielania i przepływu informacji genetycznej oraz regulacji jej ekspresji
  • budowę komórek i funkcje struktur komórkowych, podstawy biochemiczne szlaków metabolicznych
  • molekularne mechanizmy ewolucji i podstawy różnorodności organizmów
  • wybrane grupy związków bioaktywnych, ich właściwości biochemiczne oraz oddziaływanie na komórki i organizmy żywe
  • zagadnienia z zakresu algorytmów i struktur danych, teorii złożoności obliczeniowej oraz optymalizacji kombinatorycznej
  • zasady programowania strukturalnego i obiektowego oraz podstawy grafiki komputerowej
  • wybrane zagadnienia dotyczące systemów operacyjnych, baz danych, inżynierii oprogramowania
  • podstawowe metody, techniki i narzędzia wykorzystywane w procesie rozwiązywania zadań bioinformatycznych, głównie o charakterze inżynierskim
  • cykl życia systemów informatycznych
  • wybrane metody stosowane w biologii molekularnej, w tym metody wykorzystujące technologie wysokoprzepustowe
  • podstawy projektowania procesów biotechnologicznych i sposobów ich realizacji z uwzględnieniem wykorzystywanej aparatury i procesów jednostkowych
  • nowoczesne metody analizy pozwalające na ocenę właściwości i struktury biomateriałów i materiałów biomimetycznych
  • podstawy teoretyczne modelowania procesów biologicznych
  • zagadnienia z zakresu bioinformatyki strukturalnej oraz modelowania molekularnego
  • techniki i metody identyfikacji biocząsteczek i związków biologicznie aktywnych
  • trendy rozwojowe bioinformatyki
  • społeczne, ekonomiczne i prawne uwarunkowania swojej działalności, w tym zagadnienia z zakresu ochrony własności intelektualnej i przemysłowej
  • podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii
  • podstawy zarządzania, w tym zarządzania jakością i prowadzenia działalności gospodarczej

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna 
BUDOWNICTWO 12090inżynier

W szczególności kandydat powinien posiadać następującą wiedzę, umiejętności określone efektami uczenia się na poziomie I stopnia studiów:

  • wiedzę z zakresu geotechniki i geodezji,
  • wiedzę z zakresu analizy konstrukcji,
  • wiedzę z zakresu budownictwa ogólnego i fizyki budowli,
  • wiedzę z zakresu konstrukcji betonowych, metalowych i drewnianych,
  • wiedzę z zakresu budownictwa drogowego, mostowego i kolejowego,
  • wiedzę z zakresu organizacji procesów budowlanych,
  • umiejętności w zakresie formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich z zakresu budownictwa,
  • umiejętności w zakresie stosowania przepisów prawnych i norm projektowania w rozwiazywaniu zadań z zakresu budownictwa.

Pokaż

test kwalifikacyjnytest kwalifikacyjny
BUDOWNICTWO/CIVIL ENGINEERING 45 inżynier

W szczególności kandydat powinien posiadać następującą wiedzę, umiejętności określone efektami uczenia się na poziomie I stopnia studiów:

  • wiedzę z zakresu geotechniki i geodezji,
  • wiedzę z zakresu analizy konstrukcji,
  • wiedzę z zakresu budownictwa ogólnego i fizyki budowli,
  • wiedzę z zakresu konstrukcji betonowych, metalowych i drewnianych,
  • wiedzę z zakresu budownictwa drogowego, mostowego i kolejowego,
  • wiedzę z zakresu organizacji procesów budowanych,
  • umiejętności w zakresie formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich z zakresu budownictwa,
  • umiejętności w zakresie stosowania przepisów prawnych i norm projektowania w rozwiązywaniu zadań z zakresu budownictwa.

Pokaż

test kwalifikacyjny w j. angielskim 
EDUKACJA TECHNICZNO-INFORMATYCZNA 30 inżynier
  • Znajomość matematyki, fizyki, chemii, informatyki i elektrotechniki umożliwiająca zrozumienie podstaw teoretycznych w zakresie fizyki i techniki,
  • wiedza z zakresu podstaw fizyki atomowej, molekularnej i ciała stałego,
  • znajomości technik eksperymentalnych wykorzystywanych w fizyce i technice oraz ich interpretacji,
  • umiejętność formułowania i rozwiązywania prostych problemów naukowo-technicznych,
  • podstawowa wiedza w zakresie z projektowania inżynierskiego wspomaganego komputerowo i grafiki inżynierskiej.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna 
ELEKTROENERGETYKA 9075inżynier
  • Wiedza z zakresu podstaw elektrotechniki, elektroenergetyki, matematyki i fizyki niezbędna do analizy podstawowych zjawisk fizycznych występujących w układach elektroenergetycznych,
  • wiedza w zakresie budowy, działania i eksploatacji przesyłowych i dystrybucyjnych sieci elektroenergetycznych oraz urządzeń i instalacji elektroenergetycznych,
  • umiejętność realizowania prostych zadań związanych z doborem urządzeń elektroenergetycznych oraz projektowaniem wybranych elementów systemu elektroenergetycznego,
  • umiejętność doboru odpowiedniej metody oraz posługiwania się komputerowymi narzędziami inżynierskimi w rozwiazywaniu zadań o charakterze projektowym,
  • jest przygotowany do realizacji zadań związanych z zapewnieniem niezawodności i bezpieczeństwa systemu elektroenergetycznego.

Pokaż

test kwalifikacyjnytest kwalifikacyjny
ELEKTROMOBILNOŚĆ 45 inżynier

W szczególności kandydat powinien posiadać następującą wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne określone efektami uczenia się na poziomie I stopnia studiów:

 

  • wiedzę z zakresu matematyki oraz fizyki niezbędną do opisu i analizy działania elementów i układów w elektromobilności oraz do zrozumienia zjawisk fizycznych występujących w elektromobilności,
  • wiedzę z chemii i elektrochemii, w tym z obszaru elektrochemicznych i chemicznych magazynów energii,
  • wiedzę z zakresu teorii obwodów elektrycznych, zna podstawowe prawa i zjawiska elektrotechniki oraz właściwości elementów i układów elektrycznych,
  • wiedzę na temat budowy, zasady działania i eksploatacji transformatorów i maszyn elektrycznych oraz układów napędowych stosowanych w elektromobilności,
  • wiedzę z zakresu mechaniki, w tym dynamiki pojazdów, zna i rozumie podstawowe zasady graficznego odwzorowania konstrukcji w zastosowaniach inżynierskich,
  • wiedzę z zakresu budowy, zasady działania i zastosowania systemów magazynowania energii, szczególnie w układach zasilania pojazdów hybrydowych i elektrycznych,
  • wiedzę z zakresu budowy i zasady działania urządzeń elektronicznych, optoelektronicznych oraz energoelektronicznych, ma wiedzę z zakresu teletransmisji, techniki i układów mikroprocesorowych oraz sterowników PLC i systemów SCADA,
  • wiedzę z zakresu metrologii oraz właściwości i eksploatacji aparatury pomiarowej,
  • wiedzę z zakresu kluczowych dla obszaru elektromobilności zagadnień informatyki, w tym programowania oraz wykorzystania narzędzi informatycznych w modelowaniu, symulacji i projektowaniu,
  • wiedzę z zakresu bezpiecznego i ergonomicznego użytkowania elementów, urządzeń i instalacji stosowanych w pojazdach hybrydowych i elektrycznych oraz infrastrukturze służącej do ich zasilania i ładowania,
  • umiejętności w zakresie formułowania i rozwiązania zadań inżynierskich z zakresu elektromobilności przy wykorzystaniu znanych modeli matematycznych i algorytmów oraz metod symulacyjnych, eksperymentalnych i analitycznych,
  • umiejętności w zakresie testowania i diagnozowania prostych układów i urządzeń związanych z obszarem elektromobilności oraz eksploatowania ich zgodnie z wymogami i dokumentacją techniczną,
  • umiejętności w zakresie zaplanowania i przeprowadzenia eksperymentu, w tym pomiarów podstawowych wielkości mierzalnych charakterystycznych dla elektromobilności,
  • umiejętności w zakresie analizy i rozwiązywania zadań dotyczących elektromobilności i elektroniki oraz w zakresie doboru elementów w układach lub systemach elektromobilnych,
  • umiejętności w zakresie wykonania i uruchomienia typowych układów oraz urządzeń elektrycznych i elektronicznych stosowanych w elektromobilności na podstawie dokumentacji technicznej, przy użyciu właściwych metod, narzędzi i materiałów.

Pokaż

test kwalifikacyjny 
ELEKTRONIKA I TELEKOMUNIKACJA 4530inżynier

Fundamenty matematyczno-fizyczne

  • ugruntowana wiedza z analizy matematycznej, algebry i rachunku prawdopodobieństwa niezbędna do opisu zjawisk fizycznych i przetwarzania sygnałów
  • solidne podstawy fizyki, ze szczególnym uwzględnieniem teorii pola elektromagnetycznego, propagacji fal oraz budowy anten

    Elektronika i Układy Cyfrowe

  • znajomość teorii obwodów oraz umiejętność analizy i projektowania analogowych i cyfrowych układów elektronicznych
  • wiedza na temat ,architektury komputerów, mikrokontrolerów i mikroprocesorów oraz umiejętność ich programowania
  • znajomość zasad projektowania układów cyfrowych i logicznych

    Telekomunikacja i Przetwarzanie Sygnałów

  • rozumienie teorii sygnałów i systemów (reprezentacja w czasie i częstotliwości) oraz metod cyfrowego przetwarzania sygnałów (DSP)
  • wiedza z zakresu systemów telekomunikacyjnych (modulacje, kodowanie, transmisja w pasmie podstawowym i radiowym) oraz radiokomunikacji (sieci mobilne i bezprzewodowe)
  • znajomość budowy i funkcjonowania sieci komputerowych i telekomunikacyjnych, w tym protokołów sieciowych i inżynierii ruchu
  • podstawy optoelektroniki i optotelekomunikacji

Informatyka i Metrologia

  • umiejętność programowania w językach wysokiego poziomu (np. C/C++, C#) oraz w środowiskach obliczeniowych (np. MATLAB)
  • wiedza z zakresu metrologii, w tym umiejętność wykonywania pomiarów wielkości elektrycznych i nieelektrycznych oraz obsługi aparatury pomiarowej

 

 

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna 
ELEKTRONIKA I TELEKOMUNIKACJA/ELECTRONICS AND TELECOMMUNICATIONS 1515 inżynier

Fundamenty matematyczno-fizyczne

  • ugruntowana wiedza z analizy matematycznej, algebry i rachunku prawdopodobieństwa niezbędna do opisu zjawisk fizycznych i przetwarzania sygnałów
  • solidne podstawy fizyki, ze szczególnym uwzględnieniem teorii pola elektromagnetycznego, propagacji fal oraz budowy anten

    Elektronika i Układy Cyfrowe

  • znajomość teorii obwodów oraz umiejętność analizy i projektowania analogowych i cyfrowych układów elektronicznych
  • wiedza na temat ,architektury komputerów, mikrokontrolerów i mikroprocesorów oraz umiejętność ich programowania
  • znajomość zasad projektowania układów cyfrowych i logicznych

    Telekomunikacja i Przetwarzanie Sygnałów

  • rozumienie teorii sygnałów i systemów (reprezentacja w czasie i częstotliwości) oraz metod cyfrowego przetwarzania sygnałów (DSP)
  • wiedza z zakresu systemów telekomunikacyjnych (modulacje, kodowanie, transmisja w pasmie podstawowym i radiowym) oraz radiokomunikacji (sieci mobilne i bezprzewodowe)
  • znajomość budowy i funkcjonowania sieci komputerowych i telekomunikacyjnych, w tym protokołów sieciowych i inżynierii ruchu
  • podstawy optoelektroniki i optotelekomunikacji
  • Informatyka i Metrologia
  • umiejętność programowania w językach wysokiego poziomu (np. C/C++, C#) oraz w środowiskach obliczeniowych (np. MATLAB)
  • wiedza z zakresu metrologii, w tym umiejętność wykonywania pomiarów wielkości elektrycznych i nieelektrycznych oraz obsługi aparatury pomiarowej

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna w j. angielskim 
ELEKTROTECHNIKA 6060inżynier

W szczególności kandydat powinien posiadać następującą wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne określone efektami uczenia się na poziomie I stopnia studiów:

  • wiedzę z zakresu matematyki, fizyki i inżynierii materiałowej niezbędną do opisu i analizy zasady działania elementów i układów elektrycznych oraz podstawowych zjawisk w nich występujących,
  • wiedzę z zakresu teorii obwodów elektrycznych (dla stanów ustalonych i nieustalonych), linii długiej oraz teorii pola elektromagnetycznego,
  • wiedzę na temat budowy, zasady działania i eksploatacji transformatorów i maszyn elektrycznych, a także elektrodynamiki technicznej,
  • wiedzę z zakresu projektowania, eksploatacji i zasad działania urządzeń i systemów elektroenergetycznych, w tym zawierających odnawialne źródła energii oraz układów izolacyjnych wysokiego napięcia,
  • wiedzę z zakresu techniki świetlnej oraz przemian elektrocieplnych wykorzystywaną w elektrotechnice i w elektrotermii,
  • wiedzę z zakresu budowy i zasady działania urządzeń elektronicznych, optoelektronicznych oraz energoelektronicznych,
  • wiedzę z zakresu metrologii elektrycznej i elektronicznej,
  • wiedzę z zakresu wykorzystania podstaw informatyki i teleinformatyki w obszarze inżynierii elektrycznej,
  • umiejętności w zakresie wykorzystania modeli matematycznych i numerycznych elementów i urządzeń do analizy układów elektrycznych,
  • umiejętność wykorzystania teoretycznych podstaw automatyki do doboru sterowników i nastaw regulatorów w procesach przemysłowych,
  • umiejętność w zakresie analizy i rozwiązywania zadań z elektrotechniki i elektroniki oraz w zakresie doboru elementów w układach lub systemach elektrycznych.

Pokaż

test kwalifikacyjnyrozmowa kwalifikacyjna
ELEKTROTECHNIKA/ELECTRICAL ENGINEERING 15 inżynier

W szczególności kandydat powinien posiadać następującą wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne określone efektami uczenia się na poziomie I stopnia studiów:

  • wiedzę z zakresu matematyki, fizyki i inżynierii materiałowej niezbędną do opisu i analizy zasady działania elementów i układów elektrycznych oraz podstawowych zjawisk w nich występujących,
  • wiedzę z zakresu teorii obwodów elektrycznych (dla stanów ustalonych i nieustalonych), linii długiej oraz teorii pola elektromagnetycznego,
  • wiedzę na temat budowy, zasady działania i eksploatacji transformatorów i maszyn elektrycznych, a także elektrodynamiki technicznej,
  • wiedzę z zakresu projektowania, eksploatacji i zasad działania urządzeń i systemów elektroenergetycznych, w tym zawierających odnawialne źródła energii oraz układów izolacyjnych wysokiego napięcia,
  • wiedzę z zakresu techniki świetlnej oraz przemian elektrocieplnych wykorzystywaną w elektrotechnice i w elektrotermii,
  • wiedzę z zakresu budowy i zasady działania urządzeń elektronicznych, optoelektronicznych oraz energoelektronicznych,
  • wiedzę z zakresu metrologii elektrycznej i elektronicznej,
  • wiedzę z zakresu wykorzystania podstaw informatyki i teleinformatyki w obszarze inżynierii elektrycznej,
  • umiejętności w zakresie wykorzystania modeli matematycznych i numerycznych elementów i urządzeń do analizy układów elektrycznych,
  • umiejętność wykorzystania teoretycznych podstaw automatyki do doboru sterowników i nastaw regulatorów w procesach przemysłowych,
  • umiejętność w zakresie analizy i rozwiązywania zadań z elektrotechniki i elektroniki oraz w zakresie doboru elementów w układach lub systemach elektrycznych,
  • umiejętność posługiwania się językiem angielskim na poziomie B2 (Common European Framework).

Pokaż

test kwalifikacyjny  w j. angielskim 
ENERGETYKA JĄDROWA 30 inżynier

Kandydat ma wiedzę na poziomie studiów pierwszego stopnia w zakresie:

  • chemii ogólnej i chemii fizycznej,
  • fizyki w tym podstaw fizyki jądrowej,
  • matematyki w tym rachunku różniczkowego i całkowego oraz statystyki matematycznej,
  • termodynamiki, wymiany ciepła, mechaniki płynów i mechaniki technicznej,
  • elektrotechniki i elektroenergetyki,
  • budowy, zasad działania oraz eksploatacji urządzeń i maszyn energetycznych,
  • metod i narzędzi obliczeniowych stosowanych energetyce cieplnej i elektroenergetyce.

Pokaż

test kwalifikacyjny 
ENERGETYKA PRZEMYSŁOWA I ODNAWIALNA 4030inżynier
  • Wiedza z zakresu matematyki, fizyki i chemii umożliwiająca zrozumienie podstaw teoretycznych procesów wymiany energii i masy,
  • wiedza z zakresu termodynamiki technicznej, mechaniki płynów, procesów spalania pozwalająca na zrozumienie podstawowych zjawisk związanych z procesami konwersji energii,
  • podstawowa wiedza o konstrukcji typowych urządzeń energetycznych w zakresie energetyki konwencjonalnej i odnawialnej,
  • umiejętność formułowania i rozwiązywania prostych zadań związanych z bilansowaniem masy i energii,
  • umiejętność posługiwania się komputerowymi narzędziami inżynierskimi w rozwiązywaniu zadań o charakterze projektowym,
  • Kandydat jest przygotowany do wykonywania pomiarów podstawowych wielkości termodynamicznych,
  • Kandydat jest przygotowany do dyskusji i prezentacji wyników eksperymentu oraz prezentacji wyników zadań o charakterze projektowym.

Pokaż

test kwalifikacyjnytest kwalifikacyjny
FIZYKA TECHNICZNA 30 inżynier
  • Znajomość matematyki, fizyki, chemii, informatyki i elektrotechniki, umożliwiająca zrozumienie podstaw teoretycznych w zakresie fizyki i techniki,
  • wiedza z zakresu podstaw fizyki atomowej, molekularnej i ciała stałego,
  • znajomości technik eksperymentalnych wykorzystywanych w fizyce i technice oraz ich interpretacji,
  • umiejętność formułowania i rozwiązywania prostych problemów naukowo-technicznych,
  • podstawowa wiedza w zakresie z projektowania inżynierskiego wspomaganego komputerowo i grafiki inżynierskiej.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna 
INFORMATYKA 19590inżynier

Kandydat:

  • ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z matematyki przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań informatycznych dotyczących m.in. programowania w logice, formalnej specyfikacji i weryfikacji oprogramowania, a także zadań z zakresu fizyki, podstaw elektrotechniki i elektroniki oraz podstaw automatyki i robotyki,
  • ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z fizyki przydatną do formułowania i rozwiązywania wybranych zadań informatycznych, w szczególności do poprawnego modelowania problemów rzeczywistych,
  • ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną z zakresu elektroniki, techniki cyfrowej i architektury systemów komputerowych,
  • ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie kluczowych zagadnień informatyki oraz wiedzę szczegółową w zakresie wybranych zagadnień tej dyscypliny nauki,
  • ma wiedzę o istotnych kierunkach rozwoju i najważniejszych osiągnięciach informatyki oraz innych pokrewnych dyscyplin naukowych, w szczególności elektroniki, telekomunikacji oraz automatyki i robotyki,
  • ma podstawową wiedzę o cyklu życia systemów informatycznych, zarówno sprzętowych jak i programowych, a w szczególności o zachodzących w nich kluczowych procesach,
  • zna podstawowe techniki, metody oraz narzędzia wykorzystywane w procesie rozwiązywania zadań informatycznych, głównie o charakterze inżynierskim z zakresu kluczowych zagadnień informatyki,
  • ma wiedzę nt. kodeksów etycznych dotyczących informatyki, jest świadomy zagrożeń związanych z przestępczością elektroniczną oraz rozumie specyfikę systemów krytycznych ze względów bezpieczeństwa (ang. mission-critical systems),
  • zna podstawowe pojęcia z zakresu ekonomii, odnoszące się w szczególności do inwestycji informatycznych i projektów informatycznych,
  • ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania i prowadzenia działalności gospodarczej oraz zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości,
  • ma podstawową wiedzę nt. patentów, ustawy prawo autorskie i prawa pokrewne oraz ustawy o ochronie danych osobowych oraz transferu technologii w szczególności w odniesieniu do rozwiązań informatycznych.

Pokaż

test kwalifikacyjnytest kwalifikacyjny
INFORMATYKA/COMPUTING  45 inżynier

Kandydat:

  • ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z matematyki przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań informatycznych dotyczących m.in. programowania w logice, formalnej specyfikacji i weryfikacji oprogramowania, a także zadań z zakresu fizyki, podstaw elektrotechniki i elektroniki oraz podstaw automatyki i robotyki,
  • ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z fizyki przydatną do formułowania i rozwiązywania wybranych zadań informatycznych, w szczególności do poprawnego modelowania problemów rzeczywistych,
  • ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną z zakresu elektroniki, techniki cyfrowej i architektury systemów komputerowych,
  • ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną w zakresie kluczowych zagadnień informatyki oraz wiedzę szczegółową w zakresie wybranych zagadnień tej dyscypliny nauki,
  • ma wiedzę o istotnych kierunkach rozwoju i najważniejszych osiągnięciach informatyki oraz innych pokrewnych dyscyplin naukowych, w szczególności elektroniki, telekomunikacji oraz automatyki i robotyki,
  • ma podstawową wiedzę o cyklu życia systemów informatycznych, zarówno sprzętowych jak i programowych, a w szczególności o zachodzących w nich kluczowych procesach,
  • zna podstawowe techniki, metody oraz narzędzia wykorzystywane w procesie rozwiązywania zadań informatycznych, głównie o charakterze inżynierskim, z zakresu kluczowych zagadnień informatyki,
  • ma wiedzę nt. kodeksów etycznych dotyczących informatyki, jest świadomy zagrożeń związanych z przestępczością elektroniczną oraz rozumie specyfikę systemów krytycznych ze względów bezpieczeństwa (ang. mission-critical systems),
  • zna podstawowe pojęcia z zakresu ekonomii, odnoszące się w szczególności do inwestycji informatycznych i projektów informatycznych,
  • ma podstawową wiedzę dotyczącą zarządzania i prowadzenia działalności gospodarczej oraz zna ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości,
  • ma podstawową wiedzę nt. patentów, ustawy prawo autorskie i prawa pokrewne oraz ustawy o ochronie danych osobowych oraz transferu technologii w szczególności w odniesieniu do rozwiązań informatycznych.

Pokaż

test kwalifikacyjny w j. angielskim 
INŻYNIERIA BEZPIECZEŃSTWA I JAKOŚCI 6535inżynier, licencjat

Wiedza i zainteresowania merytoryczne

  • zna współczesne problemy bezpieczeństwa (bezpieczeństwo pracy, publiczne, środowiskowe, informacyjne)
  • zna podstawowe zagrożenia i wyzwania związane z bezpieczeństwem we współczesnym świecie
  • zna podstawy kształtowania bezpiecznych warunków pracy (w tym ogólne zasady BHP i ergonomii)
  • zna podstawowe zależności między ekologią, środowiskiem a bezpieczeństwem ludzi i organizacji
  • zna w zarysie funkcje i zadania instytucji oraz służb działających w systemie ratownictwa
  • zna podstawowe pojęcia i założenia systemów zarządzania oraz inżynierii jakości

Postawy i otwartość poznawcza

  • wykazuje otwartość na poznawanie społecznych aspektów bezpieczeństwa (zachowania ludzi, kultura bezpieczeństwa, komunikacja)
  • wykazuje zainteresowanie sposobami, w jakie organizacje dbają o bezpieczeństwo pracowników i jakość produktów/usług
  • jest gotowy do uczenia się nowych rozwiązań technicznych i organizacyjnych z zakresu bezpieczeństwa i jakości
  • jest gotowy do konfrontowania własnych przekonań z wiedzą naukową i praktyką inżynierską

Umiejętności poznawcze i analityczne

  • potrafi samodzielnie pozyskiwać informacje z różnych źródeł (internet, literatura, raporty)
  • potrafi analizować zebrane informacje i formułować na ich podstawie wnioski
  • potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę w praktyce (np. w zadaniach problemowych i projektach)
  •  potrafi w sposób uporządkowany prezentować wyniki własnej pracy (pisemnie i ustnie)

    Umiejętności społeczne i praca zespołowa

  • potrafi pracować w zespole nad wspólnym zadaniem lub projektem
  • potrafi słuchać innych i uwzględniać ich opinie przy pracy grupowej
  • jest gotowy do brania odpowiedzialności za powierzone mu zadania w zespole
  • jest gotowy do przyjmowania konstruktywnej informacji zwrotnej i wykorzystywania jej do doskonalenia własnej pracy

     

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjnarozmowa kwalifikacyjna
INŻYNIERIA BIOMEDYCZNA 32 inżynier

W szczególności kandydat powinien posiadać następującą wiedzę określoną efektami uczenia się dla kierunku inżynieria biomedyczna na poziomie studiów I stopnia:

  • wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii, mechaniki i wytrzymałości materiałów umożliwiającą zrozumienie podstaw teoretycznych inżynierii biomedycznej,
  • wiedzę z projektowania inżynierskiego wspomaganego komputerowo i grafiki inżynierskiej,
  • wiedzę z zakresu materiałoznawstwa, w szczególności biomateriałów, umożliwiającą zrozumienie zależności pomiędzy strukturą i właściwościami materiałów oraz umiejętności z tym związane,
  • wiedzę z biofizyki oraz biomechaniki związaną z inżynierią biomedyczną,
  • wiedzę w zakresie technik obrazowania medycznego i elektronicznej aparatury medycznej oraz implantów i sztucznych narządów,
  • wiedzę w zakresie anatomii i fizjologii,
  • wiedzę z elektrotechniki i elektroniki, języków programowania, metrologii, automatyki i robotyki, sensorów i pomiarów wielkości nieelektrycznych, cyfrowego przetwarzania sygnałów.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna 
INŻYNIERIA BIOMEDYCZNA/BIOMEDICAL ENGINEERING 15 inżynier

W szczególności kandydat powinien posiadać następującą wiedzę określoną efektami uczenia się dla kierunku inżynieria biomedyczna na poziomie studiów I stopnia:

  • wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii, mechaniki i wytrzymałości materiałów umożliwiającą zrozumienie podstaw teoretycznych inżynierii biomedycznej,
  • wiedzę z projektowania inżynierskiego wspomaganego komputerowo i grafiki inżynierskiej,
  • wiedzę z zakresu materiałoznawstwa, w szczególności biomateriałów, umożliwiającą zrozumienie zależności pomiędzy strukturą i właściwościami materiałów oraz umiejętności z tym związane,
  • wiedzę z biofizyki oraz biomechaniki związaną z inżynierią biomedyczną,
  • wiedzę w zakresie technik obrazowania medycznego i elektronicznej aparatury medycznej oraz implantów i sztucznych narządów,
  • wiedzę w zakresie anatomii i fizjologii,
  • wiedzę z elektrotechniki i elektroniki, języków programowania, metrologii, automatyki i robotyki, sensorów i pomiarów wielkości nieelektrycznych, cyfrowego przetwarzania sygnałów.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna w j. angielskim 
INŻYNIERIA CHEMICZNA I PROCESOWA 60 inżynier

Kandydat powinien:

  • posiadać wiedzę z zakresu matematyki i fizyki pozwalającą na zrozumienie zjawisk i procesów fizycznych związanych z inżynierią chemiczną i procesową, a także wykonywanie obliczeń potrzebnych w praktyce inżynierskiej,
  • posiadać wiedzę ogólną w zakresie chemii nieorganicznej, organicznej, fizycznej i analitycznej, pozwalającą na rozumienie oraz opis zjawisk i procesów chemicznych,
  • znać podstawy kinetyki, termodynamiki i katalizy procesów chemicznych,
  • posiadać wiedzę o surowcach, produktach i procesach stosowanych w przemyśle chemicznym,
  • posiadać wiedzę z zakresu technik i metod charakteryzowania i identyfikacji produktów chemicznych,
  • posiadać wiedzę w zakresie podstawowym związaną z doborem materiałów stosowanych w budowie aparatury i instalacji chemicznych,
  • posiadać wiedzę w zakresie automatyki i informatyki w zakresie potrzebnym do formułowania i rozwiązywania prostych zadań obliczeniowych i projektowych,
  • posiadać wiedzę z zakresu maszynoznawstwa i aparatury przemysłu chemicznego,
  • znać podstawy działania układów kontrolno-pomiarowych i elektronicznych układów sterowania,
  • znać zasady budowy i doboru reaktorów stosowanych w przemyśle chemicznym,
  • znać zasady ochrony środowiska naturalnego związane z produkcją chemiczną i gospodarką odpadami.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna 
INŻYNIERIA MATERIAŁOWA 30 inżynier
  • Wiedza z zakresu fizyki i chemii umożliwiająca zrozumienie podstaw teoretycznych inżynierii,
  • wiedza o materiałach umożliwiającą zrozumienie zależności pomiędzy strukturą i właściwościami materiałów,
  • wiedza o metodach kształtowania struktury oraz o technologiach wytwarzania, przetwórstwa materiałów,
  • wiedza o badaniu struktury oraz właściwości materiałów,
  • umiejętność formułowania i rozwiązywania prostych zadań związanych z doborem materiałów umożliwiającą wybór materiałów i technologii do określonych zastosowań praktycznych,
  • jest przygotowany do udziału w projektowaniu materiałowym oraz do współpracy z użytkownikami materiałów inżynierskich, konstruktorami i specjalistami z zakresu projektowania, wytwarzania, przetwórstwa i zastosowania materiałów inżynierskich,
  • umiejętności z zakresu interpretacji, prezentacji i dokumentacji wyników eksperymentu oraz prezentacji i dokumentacji wyników zadań o charakterze projektowym.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna 
INŻYNIERIA ŚRODOWISKA 6045inżynier
  • Ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii, biologii środowiska i innych obszarów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu inżynierii środowiska,
  • ma podstawową wiedzę w zakresie architektury, mechaniki technicznej, budownictwa, konstrukcji i struktury budynków,
  • ma wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z termodynamiki technicznej, wymiany ciepła i masy, mechaniki płynów, biologii środowiska i chemii środowiska,
  • ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych w inżynierii środowiska,
  • zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu inżynierii środowiska.

Pokaż

test kwalifikacyjnytest kwalifikacyjny
INŻYNIERIA ZARZĄDZANIA 7035inżynier, licencjat

Kandydat:

  • posiada wiedzę z zakresu współczesnych problemów w obszarze zarządzania,
  • posiada wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności gospodarczej, w szczególności z uwzględnieniem: problemów zarządzania, ekonomii i rachunkowości finansowej, struktur rynku, podstaw prawa, inżynierii jakości, społecznej odpowiedzialności biznesu,
  • posiada wiedzę na temat podstawowego oprogramowania informatycznego wykorzystywanego w analizie danych,
  • posiada wiedzę umożliwiającą rozwiązywanie problemów decyzyjnych z uwzględnieniem fundamentalnych reguł statystyki i podstaw teorii prawdopodobieństwa,
  • posiada umiejętność pozyskiwania i analizy informacji, wykorzystywania zdobytej już wiedzy w praktyce oraz jej prezentowania w obszarze zarządzania i jest gotowy do pracy w ramach struktur zespołowych.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjnarozmowa kwalifikacyjna
INŻYNIERIA ZARZĄDZANIA/ENGINEERING MANAGEMENT  30 inżynier, licencjat

Kandydat:

  • posiada wiedzę z zakresu współczesnych problemów w obszarze zarządzania,
  • posiada wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności gospodarczej, w szczególności z uwzględnieniem: problemów zarządzania, ekonomii i rachunkowości finansowej, struktur rynku, podstaw prawa, inżynierii jakości, społecznej odpowiedzialności biznesu,
  • posiada wiedzę na temat podstawowego oprogramowania informatycznego wykorzystywanego w analizie danych,
  • posiada wiedzę umożliwiającą rozwiązywanie problemów decyzyjnych z uwzględnieniem fundamentalnych reguł statystyki i podstaw teorii prawdopodobieństwa,
  • posiada umiejętność pozyskiwania i analizy informacji, wykorzystywania zdobytej już wiedzy w praktyce oraz jej prezentowania w obszarze zarządzania i jest gotowy do pracy w ramach struktur zespołowych.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna w j. angielskim 
LOGISTYKA 9030inżynier, licencjat

Kandydat:

  • posiada wiedzę z zakresu współczesnych problemów logistyki,
  • posiada wiedzę na temat metod i technik projektowania i usprawniania procesów logistycznych oraz koncepcji ich weryfikacji z wykorzystaniem eksperymentów symulacyjnych,
  • potrafi dokonać krytycznej analizy rozwiązań zastosowanych w analizowanym systemie logistycznym,
  • posiada wiedzę z zakresu podstaw zarządzania, jakości, marketingu, ekonomii, matematyki i informatyki,
  • posiada umiejętność pozyskiwania informacji, wykorzystywania zdobytej już wiedzy w praktyce oraz jej prezentowania szczególnie w zakresie zagadnień związanych z logistyką i jest gotowy do pracy zespołowej.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjnarozmowa kwalifikacyjna
LOGISTYKA/LOGISTICS  35 inżynier, licencjat

Kandydat:

  • posiada wiedzę z zakresu współczesnych problemów logistyki,
  • posiada wiedzę na temat metod i technik projektowania i usprawniania procesów logistycznych oraz koncepcji ich weryfikacji z wykorzystaniem eksperymentów symulacyjnych,
  • potrafi dokonać krytycznej analizy rozwiązań zastosowanych w analizowanym systemie logistycznym,
  • posiada wiedzę z zakresu podstaw zarządzania, jakości, marketingu, ekonomii, matematyki i informatyki,
  • posiada umiejętność pozyskiwania informacji, wykorzystywania zdobytej już wiedzy w praktyce oraz jej prezentowania szczególnie w zakresie zagadnień związanych z logistyką i jest gotowy do pracy zespołowej.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna w j. angielskim 
LOTNICTWO I KOSMONAUTYKA 60 inżynier

W szczególności kandydat powinien posiadać następującą wiedzę, umiejętności określone efektami uczenia się na poziomie I stopnia studiów:

  • wiedzę zakresu inżynierii ruchu lotniczego,
  • wiedzę z zakresu zarządzania przestrzenią powietrzną,
  • wiedzę z zakresu działalności kluczowych organizacji lotniczych,
  • wiedzę z zakresu zarządzania ryzykiem zagrożeń w lotnictwie,
  • wiedzę z zakresu budowy i wykorzystania środków transportu lotniczego (w tym bezzałogowych),
  • wiedza z zakresu parametrów eksploatacyjnych i wskaźników ekologicznych napędów lotniczych,
  • umiejętność formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich z zakresu szeroko pojętego lotnictwa,
  • umiejętność stosowania przepisów prawnych i zaleceń w rozwiązywaniu zadań i problemów związanych z transportem lotniczym.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna 
LOTNICTWO I KOSMONAUTYKA (profil praktyczny) 15 inżynier

W szczególności kandydat powinien posiadać następującą wiedzę, umiejętności określone efektami uczenia się na poziomie I stopnia studiów:

  • wiedzę zakresu inżynierii ruchu lotniczego,
  • wiedzę z zakresu zarządzania przestrzenią powietrzną,
  • wiedzę z zakresu działalności kluczowych organizacji lotniczych,
  • wiedzę z zakresu zarządzania ryzykiem zagrożeń w lotnictwie,
  • wiedzę z zakresu budowy i wykorzystania środków transportu lotniczego (w tym bezzałogowych),
  • wiedza z zakresu parametrów eksploatacyjnych i wskaźników ekologicznych napędów lotniczych,
  • umiejętność formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich z zakresu szeroko pojętego lotnictwa,
  • umiejętność stosowania przepisów prawnych i zaleceń w rozwiązywaniu zadań i problemów związanych z transportem lotniczym.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna 
MECHANIKA I BUDOWA MASZYN 6434inżynier

W szczególności kandydat powinien posiadać następującą wiedzę i umiejętności określone efektami uczenia się dla kierunku mechanika i budowa maszyn na poziomie I stopnia:

  • wiedzę dotyczącą: zapisu konstrukcji, projektowania procesów technologicznych, wytrzymałości materiałów,
  • wiedzę z doboru i stosowania: technologii wytwarzania, maszyn i urządzeń technologicznych do realizacji procesów produkcyjnych,
  • wiedzę z doboru materiałów inżynierskich do zastosowań w mechanice i budowie maszyn,
  • wiedzę w zakresie zarządzania, prowadzenia działalności gospodarczej
  • umiejętność posługiwania się aparaturą pomiarową, metrologią warsztatową i metodami szacowania błędów pomiaru.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjnarozmowa kwalifikacyjna
MECHANIKA I BUDOWA POJAZDÓW 6030inżynier

W szczególności kandydat powinien posiadać następującą wiedzę oraz umiejętności określone efektami uczenia się na poziomie I stopnia studiów:

  • wiedza z zakresu projektowania, budowy, eksploatacji, badań oraz oddziaływania na środowisko: maszyn roboczych, pojazdów samochodowych, szynowych i chłodniczych, silników spalinowych i napędów alternatywnych,
  • wiedzę z zakresu oddziaływania ww. obiektów technicznych na środowisko,
  • umiejętność stosowania przepisów prawnych i norm projektowania w projektowaniu i konstruowaniu ww. obiektów technicznych,
  • umiejętność formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich z zakresu projektowania, budowy i eksploatacji ww. obiektów technicznych.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjnarozmowa kwalifikacyjna
MECHANIKA I BUDOWA POJAZDÓW/MECHANICAL AND AUTOMOTIVE ENGINEERING  15 inżynier

W szczególności kandydat powinien posiadać następującą wiedzę oraz umiejętności określone efektami uczenia się na poziomie I stopnia studiów:

  • wiedza z zakresu projektowania, budowy, eksploatacji, badań oraz oddziaływania na środowisko: maszyn roboczych, pojazdów samochodowych, szynowych i chłodniczych, silników spalinowych i napędów alternatywnych,
  • wiedzę z zakresu oddziaływania w/w obiektów technicznych na środowisko,
  • umiejętność stosowania przepisów prawnych i norm projektowania w projektowaniu i konstruowaniu ww. obiektów technicznych,
  • umiejętność formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich z zakresu projektowania, budowy i eksploatacji w/w obiektów technicznych.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna w j. angielskim 
MECHATRONIKA 6434inżynier

W szczególności kandydat powinien posiadać następującą wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne określone efektami uczenia się dla kierunku mechatronika na poziomie I stopnia:

  • wiedzę z zakresu: matematyki, fizyki, mechaniki, wytrzymałości materiałów, materiałoznawstwa i technik wytwarzania, umożliwiającą swobodne działanie w zakresie projektowania mechanicznego wyposażenia systemów mechatronicznych,
  • wiedzę z: elektrotechniki, elektroniki, metrologii, automatyki i robotyki, w aspekcie projektowania systemów sterowania w mechatronice,
  • umiejętności z zakresu: projektowania inżynierskiego wspomaganego komputerowo, czytania i sporządzania dokumentacji technicznej, projektowania części i zespołów maszyn, a także doboru materiału i technik wytwarzania, w zakresie formułowania i rozwiązywania zadań projektowych dotyczących układów mechanicznych w mechatronice,
  • umiejętności doboru: sensorów, komponentów wykonawczych i sterujących do zastosowań w mechatronice, a także umiejętności posługiwania się aparaturą pomiarową, doboru narzędzi do przetwarzania sygnałów i obsługi wyposażenia elektronicznego, na potrzeby wdrażania koncepcji sterowania urządzeniem mechatronicznym,
  • umiejętności z zakresu informatyki i programowania w aspekcie konfiguracji systemów sterowania w mechatronice,
  • umiejętność interpretacji, prezentacji i dokumentacji wyników zadania o charakterze projektowym,
  • umiejętność sprawnego pozyskiwania informacji z właściwie dobranych źródeł wiedzy (także w języku obcym) w zakresie mechatroniki oraz innych zagadnień inżynierskich i technicznych,
  • gotowość do podejmowania wyzwań, rozszerzania wiedzy oraz rozwijania umiejętności w zakresie interdyscyplinarnego działu nauk inżynieryjno-technicznych.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjnarozmowa kwalifikacyjna
MECHATRONIKA/MECHATRONICS 15 inżynier

W szczególności kandydat powinien posiadać następującą wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne określone efektami uczenia się dla kierunku mechatronika na poziomie I stopnia:

  • wiedzę z zakresu: matematyki, fizyki, mechaniki, wytrzymałości materiałów, materiałoznawstwa i technik wytwarzania, umożliwiającą swobodne działanie w zakresie projektowania mechanicznego wyposażenia systemów mechatronicznych,
  • wiedzę z: elektrotechniki, elektroniki, metrologii, automatyki i robotyki, w aspekcie projektowania systemów sterowania w mechatronice,
  • umiejętności z zakresu: projektowania inżynierskiego wspomaganego komputerowo, czytania i sporządzania dokumentacji technicznej, projektowania części i zespołów maszyn, a także doboru materiału i technik wytwarzania, w zakresie formułowania i rozwiązywania zadań projektowych dotyczących układów mechanicznych w mechatronice,
  • umiejętności doboru: sensorów, komponentów wykonawczych i sterujących do zastosowań w mechatronice, a także umiejętności posługiwania się aparaturą pomiarową, doboru narzędzi do przetwarzania sygnałów i obsługi wyposażenia elektronicznego, na potrzeby wdrażania koncepcji sterowania urządzeniem mechatronicznym,
  • umiejętności z zakresu informatyki i programowania w aspekcie konfiguracji systemów sterowania w mechatronice,
  • umiejętność interpretacji, prezentacji i dokumentacji wyników zadania o charakterze projektowym,
  • umiejętność sprawnego pozyskiwania informacji z właściwie dobranych źródeł wiedzy (także w języku obcym) w zakresie mechatroniki oraz innych zagadnień inżynierskich i technicznych,
  • gotowość do podejmowania wyzwań, rozszerzania wiedzy oraz rozwijania umiejętności w zakresie interdyscyplinarnego działu nauk inżynieryjno-technicznych.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna w j. angielskim 
SZTUCZNA INTELIGENCJA/ARTIFICIAL INTELLIGENCE 30 inżynier

Kandydat:

  • ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z matematyki przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań informatycznych dotyczących m.in. modelowania problemów sztucznej inteligencji i analizy danych,
  • ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie podstawową wiedzę dotyczącą kluczowych obszarów informatyki takich jak m.in. algorytmika, języki i paradygmaty programowania, systemy operacyjne, sieci komputerowe, systemy baz danych oraz inżynieria oprogramowania,
  • ma uporządkowaną, szczegółową wiedzę teoretyczną dotyczącą kluczowych zagadnień informatyki z zakresu sztucznej inteligencji w tym m.in. uczenia maszynowego, analizy i eksploracji danych, wnioskowania indukcyjnego, pozyskiwania i przetwarzania informacji, technik optymalizacji oraz analizy decyzji,
  • zna i rozumie podstawowe techniki, metody, algorytmy oraz narzędzia wykorzystywane w procesie rozwiązywania zadań informatycznych ze szczególnym uwzględnieniem sztucznej inteligencji, w tym m.in. do odkrywania wzorców z rożnego typu danych oraz ich syntezy do wiedzy i wniosków,
  • ma podstawową wiedzę o istotnych kierunkach rozwoju i najważniejszych osiągnięciach sztucznej inteligencji rozumianej jako istotna dziedzina informatyki czerpiąca z osiągnięć innych dyscyplin naukowych oraz dostarczająca dla nich rozwiązań o potencjale praktycznym,
  • ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie podstawową wiedzę z zakresu architektury komputerów oraz robotyki, przydatną do modelowania, projektowania oraz kontroli systemów komputerowych oraz robotycznych,
  • ma podstawową wiedzę o cyklu życia oraz procesach zachodzących w programowych i sprzętowych systemach informatycznych ze szczególnym uwzględnieniem systemów sztucznej inteligencji,
  • ma wiedzę nt. bezpieczeństwa, zagrożeń oraz zagadnień etycznych związanych z tworzeniem oraz wykorzystaniem systemów informatycznych ze szczególnym uwzględnieniem sztucznej inteligencji,
  • ma podstawową wiedzę nt. patentów, ustawie o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ochrony własności intelektualnej oraz ustawy o ochronie danych osobowych, a także transferu technologii w szczególności w odniesieniu do rozwiązań informatycznych w zakresie sztucznej inteligencji,
  • zna i rozumie ogólne zasady tworzenia oraz prowadzenia działalności gospodarczej (w tym form indywidualnej przedsiębiorczości), a także podstawowe pojęcia ekonomiczne odnoszące się do projektów i inwestycji informatycznych.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna w j. angielskim 
TECHNOLOGIA CHEMICZNA 9030inżynier

Kandydat powinien:

  • posiadać wiedzę z zakresu matematyki, fizyki i chemii umożliwiającą zrozumienie zjawisk i procesów fizycznych oraz chemicznych, a także wykonywania obliczeń potrzebnych w działalności inżynierskiej,
  • posiadać wiedzę ogólną w zakresie chemii ogólnej i nieorganicznej, organicznej, fizycznej i analitycznej,
  • znać podstawy termodynamiki, kinetyki, zjawisk powierzchniowych i katalizy procesów chemicznych,
  • posiadać wiedzę z zakresu technik i metod charakteryzowania oraz identyfikacji substancji chemicznych,
  • posiadać wiedzę o surowcach naturalnych i syntetycznych, produktach i procesach stosowanych w technologii chemicznej,
  • znać reguły ochrony środowiska naturalnego związane z technologią chemiczną i gospodarką odpadami,
  • znać zasady budowy, działania i doboru urządzeń, reaktorów oraz aparatów stosowanych w technologii chemicznej,
  • posiadać wiedzę w zakresie maszynoznawstwa i aparatury przemysłu chemicznego,
  • posiadać wiedzę w zakresie doboru materiałów konstrukcyjnych, stosowanych w budowie urządzeń, aparatury i instalacji chemicznych oraz znać zasady ich funkcjonowania,
  • posiadać podstawową wiedzę o cyklu życia produktów, urządzeń i instalacji w przemyśle chemicznym.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjnarozmowa kwalifikacyjna
TECHNOLOGIA CHEMICZNA/CHEMICAL TECHNOLOGY  30 inżynier

Kandydat powinien:

  • posiadać wiedzę z zakresu matematyki, fizyki i chemii umożliwiającą zrozumienie zjawisk i procesów fizycznych oraz chemicznych, a także wykonywania obliczeń potrzebnych w działalności inżynierskiej,
  • posiadać wiedzę ogólną w zakresie chemii ogólnej i nieorganicznej, organicznej, fizycznej i analitycznej,
  • znać podstawy termodynamiki, kinetyki, zjawisk powierzchniowych i katalizy procesów chemicznych,
  • posiadać wiedzę z zakresu technik i metod charakteryzowania oraz identyfikacji substancji chemicznych,
  • posiadać wiedzę o surowcach naturalnych i syntetycznych, produktach i procesach stosowanych w technologii chemicznej,
  • znać reguły ochrony środowiska naturalnego związane z technologią chemiczną i gospodarką odpadami,
  • znać zasady budowy, działania i doboru urządzeń, reaktorów oraz aparatów stosowanych w technologii chemicznej,
  • posiadać wiedzę w zakresie maszynoznawstwa i aparatury przemysłu chemicznego,
  • posiadać wiedzę w zakresie doboru materiałów konstrukcyjnych, stosowanych w budowie urządzeń, aparatury i instalacji chemicznych oraz znać zasady ich funkcjonowania,
  • posiadać podstawową wiedzę o cyklu życia produktów, urządzeń i instalacji w przemyśle chemicznym.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna w j. angielskim 
TECHNOLOGIE OBIEGU ZAMKNIĘTEGO 30 inżynier

Kandydat:

  • posiada wiedzę z matematyki pozwalającą wykorzystywać metody matematyczne do wykonywania obliczeń potrzebnych w praktyce inżynierskiej,
  • ma wiedzę z fizyki i chemii pozwalającą zrozumieć zjawiska i przemiany występujące w procesach technologicznych oraz środowiskowych,
  • ma wiedzę z matematyki, fizyki i chemii niezbędną do opisu pojęć, koncepcji i zasad technologii stosowanych w gospodarce o obiegu zamkniętym,
  • ma usystematyzowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę z chemii nieorganicznej, organicznej, fizycznej i analitycznej,
  • ma wiedzę dotyczącą rozwoju idei, celów, zasad funkcjonowania i struktury organizacyjnej gospodarki o obiegu zamkniętym,
  • zna zasady ochrony środowiska naturalnego związane z produkcją chemiczną i gospodarką surowcami, materiałami i odpadami w obiegu zamkniętym,
  • ma podstawową wiedzę w zakresie procesów neutralizacji i odzysku odpadów przemysłowych i komunalnych,
  • posiada wiedzę na temat negatywnego oddziaływania technologii wytwórczych i przetwórczych na środowisko naturalne,
  • posiada podstawową wiedzę o przyjaznych środowisku, nowoczesnych technologiach przemysłowych (technologie „zeroemisyjne”, dekarbonizacja),
  • posiada podstawową wiedzę w zakresie technologii opartych na materiałach odnawialnych.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna 
TELEINFORMATYKA 60 inżynier

Informatyka i Inżynieria Oprogramowania

  • praktyczna umiejętność programowania w językach wysokiego poziomu (C/C++, Java, Python) ze szczególnym uwzględnieniem programowania obiektowego i bibliotek mobilnych
  • znajomość algorytmów i struktur danych oraz zasad inżynierii oprogramowania
  • wiedza z zakresu systemów operacyjnych (zarządzanie zasobami), baz danych oraz technologii i aplikacji internetowych (języki skryptowe, architektura web)

    Sieci Teleinformatyczne i Cyberbezpieczeństwo

  • solidna wiedza o budowie, standardach i działaniu sieci LAN, WAN, WLAN oraz urządzeń sieciowych (routery, przełączniki)
  • rozumienie mechanizmów zarządzania ruchem, jakości usług (QoS) oraz inżynierii niezawodności sieci
  • znajomość zagrożeń bezpieczeństwa oraz metod kryptografii i ochrony danych w sieciach

    Telekomunikacja i Systemy Transmisyjne

  • uporządkowana wiedza z teorii telekomunikacji i przetwarzania sygnałów (w tym DSP), niezbędna do zrozumienia transmisji cyfrowej
  • znajomość mediów transmisyjnych: od technologii światłowodowych (optycznych), przez techniki łączności radiowej, po propagację fal i systemy antenowe
  • wiedza na temat systemów multimedialnych (kompresja i transmisja obrazu/dźwięku)

    Fundamenty Matematyczno-Sprzętowe

  • ugruntowana wiedza z analizy matematycznej, algebry, probabilistyki i statystyki (niezbędna do modelowania ruchu sieciowego i błędów)
  • podstawy fizyki i teorii obwodów oraz metrologii
  • znajomość architektury systemów komputerowych i mikroprocesorowych, układów cyfrowych oraz umiejętność ich programowania (także niskopoziomowego)

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna 
TRANSPORT 6030inżynier

W szczególności kandydat powinien posiadać następującą wiedzę, umiejętności określone efektami uczenia się na poziomie I stopnia studiów:

  • wiedzę z zakresu organizacji transportu,
  • wiedzę z zakresu eksploatacji środków transportu,
  • wiedzę z zakresu budowy środków transportu,
  • wiedzę z zakresu zarządzania taborem,
  • wiedzę z zakresu oddziaływania środków transportu na środowisko,
  • wiedzę z zakresu funkcjonowania przedsiębiorstw transportowych,
  • wiedzę z zakresu podstawowych regulacji prawnych w transporcie osób i ładunków,
  • umiejętność formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich z zakresu transportu.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjnarozmowa kwalifikacyjna
TRANSPORT - TRANSPORT 15 inżynier

W szczególności kandydat powinien posiadać następującą wiedzę, umiejętności określone efektami uczenia się na poziomie I stopnia studiów:

  • wiedzę z zakresu organizacji transportu,
  • wiedzę z zakresu eksploatacji środków transportu,
  • wiedza z zakresu budowy środków transportu,
  • wiedzę z zakresu zarządzania taborem,
  • wiedzę z zakresu oddziaływania środków transportu na środowisko,
  • wiedza z zakresu funkcjonowania przedsiębiorstw transportowych,
  • wiedza z zakresu podstawowych regulacji prawnych w transporcie osób i ładunków,
  • umiejętność formułowania i rozwiązywania prostych zadań inżynierskich z zakresu transportu.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjna w j. angielskim 
ZARZĄDZANIE I INŻYNIERIA PRODUKCJI 9064inżynier

W szczególności Kandydat powinien posiadać wiedzę, umiejętności i kompetencje społeczne określone efektami uczenia się dla kierunków inżynierskich na poziomie studiów I stopnia:

  • wiedzę z zakresu matematyki, fizyki i mechaniki i wytrzymałości materiałów umożliwiającą zrozumienie podstaw teoretycznych zagadnień związanych z inżynierią mechaniczną,
  • wiedzę z projektowania inżynierskiego wspomaganego komputerowo i grafiki inżynierskiej,
  • wiedzę z zakresu technologii wytwarzania specyficznych dla ukończonego kierunku na I stopniu.

Pokaż

rozmowa kwalifikacyjnarozmowa kwalifikacyjna
ZIELONA ENERGIA/GREEN ENERGY 15 inżynier
  • wiedza z zakresu matematyki, fizyki, chemii, energetyki, elektrotechniki, elektroenergetyki, techniki cieplnej i inżynierii środowiska niezbędna do formułowania i rozwiązywania prostych zadań związanych z odnawialnymi i konwencjonalnymi źródłami energii oraz wykorzystaniem energii do zapewnienia komfortu cieplnego w budownictwie,
  • ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych w energetyce, elektroenergetyce i inżynierii środowiska,
  • umiejętność formułowania i rozwiązywania prostych zadań związanych z bilansowaniem masy i energii, doborem urządzeń energetycznych oraz projektowaniem wybranych elementów systemu energetycznego,
    umiejętność posługiwania się komputerowymi narzędziami inżynierskimi w rozwiązywaniu zadań o charakterze projektowym,
  • zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu energetyki odnawialnej, konwencjonalnej i inżynierii środowiska.

Pokaż

test kwalifikacyjny w j. angielskim 
Uczelnia ogółem1952170802    

* kierunki studiów o profilu ogólnoakademickim, o ile nie wskazano inaczej
** rekrutacja kandydatów odbędzie się w przypadku sfinalizowania procedury uruchomienia kierunku