Olaf Jagiełłowicz, student drugiego stopnia na kierunku inżynieria zarządzania, przewodniczący koła naukowego PUT Rocketlab znalazł się na prestiżowej liście „30 przed 30” magazynu Forbes!
Lista „30 przed 30” to jeden z flagowych projektów polskiej edycji miesięcznika „Forbes”. Każdego roku magazyn wyróżnia najbardziej utalentowanych młodych liderów polskiego biznesu – startupowców, innowatorów, menedżerów czy inwestorów.
Forbes docenił jednak nie tylko osiągnięcia naukowe, ale także umiejętność pozyskiwania środków na rozwój. Tylko w ciągu ostatnich dwóch lat członkowie koła zdobyli prawie 1,3 mln zł wsparcia, z czego ponad 380 tys. zł od sponsorów oraz blisko milion złotych z programów ministerialnych. Pomoc finansową zapewnia również Miasto Poznań, które dofinansowało m.in. udział zespołu w kalifornijskich zawodach.
Jak to się stało, że Olaf zaczął studiować na Politechnice Poznańskiej?
Studia na Politechnice Poznańskiej były moim wyborem z uwagi na kierunki oferowane wówczas na Uczelni. Pierwszym wyborem był kierunek transport ze specjalizacją w logistyce transportu, jednak ze względu na zainteresowanie lotnictwem i inżynierią kosmiczną od dziecięcych lat, postanowiłem później rozpocząć równolegle drugie studia na kierunku lotnictwo i kosmonautyka.
Dlaczego PUTRocketlab?
Przy okazji rozpoczęcia równolegle drugiego kierunku, zacząłem szukać dodatkowych aktywności na uczelni. Gdy zobaczyłem, że w PUT Rocketlab otwarta została rekrutacja, będąc zafascynowanym technologiami kosmicznymi studentem, niemal natychmiast wysłałem zgłoszenie, na podstawie którego zaproszono mnie na rozmowę rekrutacyjną, po której dowiedziałem się że zostałem przyjęty w szeregi zespołu.
Sekcja marketingu – wybór, czy konieczność?
Moim zdaniem posiadanie sekcji marketingu w tego typu organizacji to absolutna konieczność. Bez takiej sekcji nie bylibyśmy w stanie skutecznie informować naszych odbiorców i obserwujących o prowadzonych działaniach, chętnych do nauki studentów o otwieranych rekrutacjach, uczestniczyć w kilkudziesięciu wydarzeniach rocznie (lub współorganizować część z nich), a także nie moglibyśmy realizować współprac marketingowych z naszymi wspaniałymi Sponsorami na tak dużą skalę. Nasza sekcja marketingu robi to wszystko (oraz wiele innych rzeczy, których tu z pewnością nie wymieniłem) i jestem z nich bardzo dumny, że mimo częstych przeciwności po drodze, zawsze promują PUT Rocketlab i Politechnikę Poznańską na najwyższym poziomie.
Czy doświadczenie zdobyte na Politechnice Poznańskiej i w PUTRocketlab pomoże „sięgnąć gwiazd”?
Doświadczenie, jakie nabyłem w ciągu ostatnich kilku lat pracy w PUT Rocketlab mogę nazwać szerokim – nie tylko pod względem technicznym, ale również administracyjnym i organizacyjnym. Każdemu, kto chce wykorzystać dobrze wolny czas na studiach i nabyć dużo unikalnej i bardzo wartościowej wiedzy, serdecznie polecam dołączyć do PUT Rocketlab. Pracując przy takich projektach z tyloma wspaniałymi ludźmi, można zbudować naprawdę solidny wachlarz kompetencji, który z pewnością pomoże w przyszłości "sięgnąć gwiazd".
Serdeczne gratulacje!!!