Procedura rekrutacji cudzoziemców krok po kroku


KROK 1 - Zapoznaj się z:

ofertą edukacyjną
zarządzeniem dotyczącym rekrutacji
harmonogramem rekrutacji
informacją o opłatach
wymaganiami na kierunek architektura i architektura wnętrz

KROK 2 - Rejestracja w systemie rekrutacyjnym:

  • Zarejestruj się w systemie rekrutacyjnym.
  • Wypełnij formularz i wgraj aktualne zdjęcie, zgodne z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych.
  • Wgraj wymagane dokumenty.
  • Ustal preferowaną kolejność kierunków, na które ubiegasz się o przyjęcie. W ramach jednej rekrutacji możesz wybrać maksymalnie trzy kierunki studiów. Możesz być kwalifikowany tylko na jeden kierunek – ten, który znajduje się najwyżej na liście indywidualnych preferencji. Zwróć uwagę na język, w którym prowadzone są studia.

KROK 3 – Dokonanie opłaty rekrutacyjnej

  • Otrzymasz indywidualny numer konta bankowego, na który należy wnieść jedną opłatę rekrutacyjną, niezależnie od liczby wybranych kierunków.
  • W przypadku kierunków z różnymi opłatami, wnieś opłatę wyższą.
  • Wniesiona opłata nie podlega zwrotowi.

KROK 4 – Ocena dokumentów

Pod uwagę brane są oceny ze świadectwa ukończenia szkoły oraz wynik centralnego egzaminu.

  • Jeśli dokument odpowiada polskiemu świadectwu maturalnemu, a poziom egzaminu nie został określony, wynik traktowany jest jako równoważny poziomowi podstawowemu polskiego egzaminu maturalnego.

  • W krajach z możliwością zdawania egzaminu zewnętrznego, wynik takiego egzaminu może być uznany jako równoważny poziomowi rozszerzonemu polskiego egzaminu maturalnego.

  • Po analizie dokumentów zostajesz skierowany na egzamin online.

KROK 5 – Informacja o zakwalifikowaniu

  • Otrzymujesz informację o zakwalifikowaniu na studia za pośrednictwem systemu rekrutacyjnego.
  • W ciągu trzech tygodni od otrzymania informacji jesteś zobowiązany do:

    - uiszczenia opłaty za studia, lub

    - złożenia wniosku o zwolnienie z opłat.

KROK 6 – Przyjęcie na studia

  • Po uiszczeniu opłaty lub przedstawieniu dokumentów, zwalniających z opłaty, zostaniesz przyjęty na studia
  • Otrzymujesz komplet dokumentów, niezbędnych do ubiegania się o wizę.

KROK 7 – Składanie oryginałów dokumentów

  • Po przyjeździe do Polski jesteś zobowiązany do niezwłocznego przedstawienia oryginałów dokumentów rekrutacyjnych w biurze Działu Współpracy Międzynarodowej.
  • Dokumenty przyjmowane są w budynku A2 (budownictwa) przy ul. Piotrowo, 5 w Poznaniu, pokój 101.
  • Obowiązuje wcześniejsza rezerwacja terminu: https://calenday.com/r4e.

WARTO WIEDZIEĆ

Na Politechnice Poznańskiej kierunki oferowane są w trybie stacjonarnym oraz niestacjonarnym. Zajęcia niestacjonarne odbywają się w weekendy (sobota i niedziela).


Masz pytanie dotyczące rekrutacji?

☎️️ +48 61 665 3544

📧 study@put.poznan.pl

Załączniki